Elektroterapia

W naszej praktyce fizjoterapeutycznej staramy się tak dobierać metody, by skutecznie zmniejszyć ból i dyskomfort odczuwany przez pacjenta. Zakres naszych usług fizjoterapeutycznych obejmuje między innymi różne rodzaje elektroterapii.

Ogólnie, elektroterapia wykorzystuje lecznicze działanie prądu elektrycznego o zmiennych częstotliwościach. Zabiegi są mało inwazyjne, bezbolesne i nie wymagają wysiłku ze strony pacjenta. Przeprowadza się je w pozycji leżącej lub siedzącej, a co najważniejsze, możliwe są do wykonania w Państwa domu. Nasi fizjoterapeuci po wcześniejszym uzgodnieniu terminu wizyty, przyjadą do Państwa, z całą potrzebną aparaturą.

Zabieg polega na przyłożeniu miękkich elektrod różnej wielkości do oczyszczonej skóry w miejscu, w którym pacjent odczuwa dyskomfort. W trakcie przepływu bodźców elektrycznych przez ciało w miejscu przyłożenia elektrod może być odczuwane lekkie mrowienie.

Dzięki zastosowaniu bodźców elektrycznych o różnej częstotliwości, z pomocą elektrostymulacji pomożemy uśmierzyć ból różnych partii ciała, zmniejszyć napięcie mięśni spowodowane stresem, zwiększyć ukrwienie tkanek i przyspieszyć przepływ limfy wynikające np. z siedzącego trybu pracy, a także złagodzić stany zapalne, przyspieszyć regenerację tkanek czy przyspieszyć procesy przemiany materii.

Niestety, stosowanie bodźców elektrycznych dla zachowania bezpieczeństwa i zdrowia nie jest wskazane dla osób z: wszczepionym rozrusznikiem serca, pompą insulinową, nowotworami łagodnymi i złośliwymi, elementami metalowymi w tkankach, endoprotezą, ropnym stanem zapalnym skóry i tkanek miękkich, zmianami na skórze (wypryski, owrzodzenia), stanem gorączkowym, miejscowym zaburzeniem czucia, skazą krwotoczną, ostrym zapaleniem i infekcją ogólną, nietolerancją prądu, zakrzepami, zagrożeniem zatorami, zakrzepowym zapaleniem żył, miażdżycą zarostową tętnic oraz  u kobiet w ciąży (w okolicach lędźwi, brzucha i pachwin).

Ostatnia modyfikacja: 28 December, 2016
elektroterpia rodzaje fizjoterapii