Jonoforeza

10-05-2016

Jednym z zabiegów wykorzystujących elektrostymulację, którą możemy Państwu zapewnić jest jonoforeza. Podobnie jak inne zabiegi wykorzystujące prąd elektryczny, jonoforezę możemy przeprowadzać w zaciszu domowym pacjenta.

Zabieg polega na wprowadzaniu miejscowo przez skórę substancji o działaniu leczniczym, wykorzystując prąd stały. Odpowiednio dostosowane natężenie bodźców elektrycznych pozwala na bezpieczną aplikację leku, bez naruszania powłoki skóry. Dodatkowym atutem tej metody, jest fakt pominięcia przewodu pokarmowego w drodze aplikacji środka leczniczego, dzięki czemu lek wchłania się szybciej. W zależności od indywidualnych potrzeb pacjenta, wybrane lekarstwo pomoże uśmierzyć ból, zmniejszyć stan zapalny lub przyspieszyć przemianę materii. W trakcie zabiegu pacjent może odczuwać lekkie mrowienie w miejscu przyłożenia do ciała elektrod, ale zabieg jest krótki i trwa do około 15 minut.

Jonoforeza pomaga eliminować dolegliwości związane z nerwobólami, zespołem rwy kulszowej i ramiennej, urazami sportowymi oraz przeciążeniem stawów i ścięgien, naciągnięciem mięśni, wzmożonym napięciem mięśni i występowaniem przykurczy, stanami zapalnymi stawów i tkanek okołostawowych, obwodowym zaburzeniem naczynioruchowym, zwyrodnieniem stawów, chorobami reumatycznymi, osteoporozą, złamaniami i bliznami czy zespołami bólowymi różnego pochodzenia.  Ponieważ  jonoforeza opiera się na działaniu prądu elektrycznego, obowiązują w jej przypadku ogólne przeciwwskazania do stosowania elektroterapii, o której więcej pisaliśmy tutaj,

Ostatnia modyfikacja: 05 October, 2016
rodzaje terapii leczenie bólu jonoforeza