Terapia ultradźwiękowa

10-05-2016

W zmniejszaniu bólu i dyskomfortu naszych pacjentów wykorzystujemy również fale ultradźwiękowe. Tą metodą oddziałujemy poprzez skórę na głęboko położone struktury ciała, uzyskując przede wszystkim efekt przeciwbólowy, a także stymulację procesu naprawy komórkowej tkanek.  Zabieg jest całkowicie bezbolesny i można przeprowadzać go w domu pacjenta.

Terapia ultradźwiękowa szczególnie polecana jest pacjentom z ograniczeniami ruchomości stawów, z przykurczami i nerwobólami oraz w leczeniu obrzęków o charakterze limfatycznym, chorób reumatycznych, stanów pourazowych, chorób zwyrodnieniowych kręgosłupa i stawów oraz przy wspomaganiu procesu gojenia się ran.

Zabieg przeprowadza się w pozycji leżącej lub siedzącej, polega na przyłożeniu głowicy urządzenia do skóry i poruszaniu nią w miejscu odczuwanego przez pacjenta dyskomfortu. Trwa od 5 do maksymalnie 15 minut.

Terapii ultradźwiękami nie można stosować w okolicach brzucha u kobiet ciężarnych, w okolicach miejsc krwawiących lub zagrożonych krwawieniem, w okolicach występowania nowotworów, w miejscach wykazujących nieprawidłowości układu naczyniowego (miażdżyca, zakrzepica żył głębokich) oraz w okolicach: oczu, narządów płciowych, okolicy serca u osób z zaawansowaną chorobą wieńcową i z rozrusznikiem serca, zwoju gwiaździstego, okolic jąder kostnienia u dzieci, u pacjentów z hemofilią, z rozrusznikiem serca lub innymi implantami elektronicznymi – w okolicy tych urządzeń.

Ostatnia modyfikacja: 06 October, 2016