Terapia manualna Terapia manualna

Na czym polega terapia manualna?

Terapia manualna to leczenie, które jest poprzedzone szczegółowym zbadaniem pacjenta oraz postawieniem diagnozy, stosowane przy dolegliwościach kręgosłupa i stawów. Jest to wysoko wyspecjalizowana metoda fizjoterapii, oparta na biomechanice i funkcji układu ruchu.

Wskazania i przeciwwskazania

Wskazaniami do terapii manualnej są: bóle kręgosłupa, stawów i głowy, drętwienie kończyn i palców, wady postawy, dyskopatia, nerwobóle oraz stany napięcia i przemęczenia. Natomiast przeciwwskazaniami: złamania, pęknięcia, gruźlica kości, daeko posunięta osteoporoza.

Przebieg terapii manualnej z dojazdem do domu

Praca w domu u pacjenta rozpoczyna się od wywiadu. Patrzymy na osobę całościowo i otaczamy ją opieką. Pacjent, czując się bezpiecznie, otwiera się przed nami - stąd nazwa terapia, a nie masaż. Poświęcamy pacjentowi więcej czasu niż w przychodni. Metodę leczenia wybiera terapeuta. Może to być: mobilizacja - oddziaływanie na stawy w celu zwiększenia ich ruchomości, neuromobilizacja - oddziaływanie na nerwy, manipulację służącą do szybkiego uruchomienia stawu lub masaż. Terapia może też przynieść ulgę w trakcie migreny. Zazwyczaj już po pierwszym, półgodzinnym zabiegu wykonanym w domu, pacjent czuje się lepiej. Terapeuci przywracają równowagę mięśniową poprzez uciskanie odpowiednich miejsc na ciele. Jest to bezpieczna forma masażu, podczas którego działamy na tkanki miękkie: skórę, mięśnie, ścięgna, więzadła i nerwy pod różnymi kąta-mi. Gdy dochodzi do urazu stawu, nerwy wysyłają impuls do centralnego układu nerwowego. Następnie organizm napina mięśnie, które blokując się, powodują ból. Terapia manualna sprawia, że mięsień zostaje rozgrzany, odblokowuje się i w efekcie staw ustawia się we właściwej pozycji. Następnie pacjent, po otrzymaniu odpowiednich wskazówek, może kontynuować terapię poprzez wykonywanie ćwiczeń w domu.

Zadzwoń Tel. 507 948 265 lub Napisz